NUWE OUERS
Toelatingsbeleid
1. AANSOEKE OM TOELATING TOT DIE SKOOL
1.1 Daar word erken dat –
(a) die Departementshoof (Onderwys) (hierna “DH”) en/of amptenare van die
departement van onderwys (DVO), insluitende die Prinsipaal, wat deur die DH
gedelegeer is (hierna “die DH-gedelegeerde(s)”), vir die administrasie van
leerdertoelating tot die Skool verantwoordelik is; en
(b) die DH/die DH-gedelegeerde(s) ‘n registrasieproses vir toelating tot openbare skole
moet bepaal sodat leerdertoelating op ‘n tydige en doeltreffende wyse plaasvind.
1.2 Daar word beklemtoon dat die DH/die DH-gedelegeerde(s)/die Prinsipaal hierdie
beleid te alle tye sigbaar, billik en ingevolge die wet in aanmerking moet neem tydens
optrede ooreenkomstig paragraaf 1.1 hierbo of die beslissingsproses rakende
toelatingsaansoeke. Die Skool en sy SBL sal ook van die DH/die DHgedelegeerde(
s)/die Prinsipaal verwag om te alle redelike tye volle toegang tot en
afskrifte van enige registers of lêers wat as deel van die toelatingsproses gehou word
te verkry.
1.3 Die Skool en die SBL sal van die DH/die DH-gedelegeerde(s)/die Prinsipaal verwag
om die inligtingsbylae vir beheerliggaamdoeleindes (hierby aangeheg) by die voorgeskrewe aansoekvorm in te sluit en die voltooiing daarvan deur die aansoeker te
verseker.
Skoolure
Die skooldag begin in die winter om 07:45 en sluit om 14:10.
In die somer begin ons om 07:15 en sluit om 13:40.
Skooldrag
Dogters Somersdrag
Vlootblou romp (aanvaarbare lengte)
Wit hemp: kortmou
Swart skoolskoene met kort wit sokkies (graad 4 – 6 mag kaalvoet skool toe kom in die somer)
Skool sweetpakbaadjie of moulose oortrektrui(pull-over)
Vlootblou V-nek skooltrui(indien nodig) onder skool sweetpakbaadjie
Dogters Wintersdrag
Vlootblou romp (aanvaarbare lengte) of skool sweetpakbroek
Wit (das)hemp met knoop bo: lang- of kortmou met das
Skool sweetpakbaadjie of moulose oortrektrui(pull-over)
Vlootblou V-nek skooltrui(indien nodig) onder skool sweetpakbaadjie
Swart skoolskoene en lang swart kouse by romp
Kort wit sokkies saam met skool sweetpakbroek
Hare: Dogters
Hare moet altyd netjies versorg wees en nie in die oë hang nie.
Wanneer hare skouerlengte bereik, moet dit vasgemaak word.Slegs wit of donkerblou rekkies, frommelrekke, haarbande (“Alice Bands”) of linte sonder enige versierings is toelaatbaar.Allerlei uitspattige hairstyle en kleur van hare is ontoelaatbaar.
Seuns Somersdrag
Grys kortbroek of langbroek
Wit hemp: kortmou
Swart skoolskoene met lang grys sokkies (graad 4 – 6 mag kaalvoet skool toe kom in die somer)
Seuns Wintersdrag
Grys kortbroek of langbroek of skool sweetpakbroek
Wit (das)hemp met knoop bo: lang- of kortmou met das
Swart skoolskoene met lang grys sokkies
Skool sweetpakbaadjie of moulose oortrektrui(pull-over)
Vlootblou V-nek skooltrui(indien nodig) onder skool sweetpakbaadjie
Hare: Seuns
Hare mag nie oor ore hang nie.
Hare mag nie gekleur wees nie.
Allerlei uitspattige hairstyle en kleur van hare is ontoelaatbaar.
Gedragskode
WETLIKE BEPALINGS INSAKE GEDRAGSKODE VAN LEERDERS VAN OPENBARE SKOLE:
Kragtens die bepalings van artikel 8(1) van die Suid-Afrikaanse Skolewet(‘die Skolewet’) moet elke beheerliggaam van ‘n openbare skool ‘n gedragskode vir leerders vandie skool aanvaar.
Artikel 8(1) van die Skolewet vereis van ‘n beheerliggaam om met leerders, ouers en opvoeders van die skool oorleg te pleeg alvorens die beheerliggaam die gedragskode aanvaar.
Hierdie vereiste moet natuurlik ook nagekom word wanneer die gedragskode wesenlik gewysig word.Die uiteindelike besluit oor wat in die gedragskode vervat sal word en wat nie, berus egter steeds by die beheerliggaam. Die oorlegplegingsvereiste beteken dat beheerliggame dit wat in die oorlegplegingsproses aan hulle voorgelê word, ernstig, objektief en rasioneel moet oorweeg.
INLEIDING
Hierdie dokument is die gedragskode van Laerskool Robertson, soos die beheerliggaam dit op 7 Augustus 2017 goedgekeur het. Die beheerliggaam het die ouers, leerders en opvoeders van die skool oor die inhoud van die gedragskode geraadpleeg.
Die gedragskode is opgestel in ooreenstemming met die toepaslike bepalings van die Grondwet van die Republiek van Suid Afrika, Wet 108 van 1996; die Suid-Afrikaanse Skolewet, Wet 84 van 1996 (‘die Skolewet’); die Wet op Nasionale Onderwysbeleid, Wet 27 van 1996; Riglyne vir Gedragskode vir Leerders (Algemene Kennisgewing 776 in Staatskoerant 18900 van 15 Mei 1998); die Regulasies met betrekking tot Apparate vir Dwelmtoetsing en die Prosedure wat gevolg moet word (GK 1140 in Staatskoerant 31417 van 19 September 2008); Regulasies vir Veiligheidsmaatreëls by Openbare Skole (GK 1040 in Staatskoerant 22754 van Oktober 2001, soos gewysig) en toepaslike provinsiale wetgewing.
DOEL
Hoewel die Staat verplig bly om opvoeding beskikbaar en toeganklik te maak, moet dít aan-gevul word met die toewyding en verbintenis van verantwoordelike rolspelers, naamlik op-voeders, leerders en ouers.
Hierdie gedragskode is bedoel om sodanige toewyding en ver-bintenis te bevorder. Die doel van hierdie gedragskode is om ʼn gedissiplineerde en doelgerigte skoolomgewing te vestig wat toegewy is aan die bevordering en handhawing van die gehalte van die leerproses.
Die gedragskode onderskryf die skool se missiestelling. Leerders en hul ouers/voogde moet hulself van die skool se gedragskode en die bepalings daarvan vergewis. Sodra leerders by die skool ingeskryf is, is hulle onderworpe aan die ge-dragskode, en moet hulle dit stiptelik nakom.
Indien leerders die gedragskode oortree of minag, sal daar ooreenkomstig die dissiplinêre prosedure vir leerders teen hulle opgetree word.
1. Organisatories1.1. Aantrede wanneer die klok luiTwee klokke lui aan die begin van die skooldag en aan die einde van elke pouse.
Wanneer die eerste klok voor skool lui, moet alle leerders in klasverband aantree op die aangeduide plekke.
By die aantrede nadat die tweede klok gelui het of sodra die opvoeder aan diens opdaag (watter een ook al eerste plaasvind) moet alle leerlinge netjies en regop stilstaan en vorentoe kyk.
Sodra die opvoeder op diens die sein gee beweeg die leerders in klasverband na die klasse waar hulle moet wees.
Die opvoeders vergesel die leerders van hier na hulle klasse.1.2. Aantrede by die saalBy die aantrede vir saalgeleenthede beweeg die leerders flink na die aantreevlak by die saal.
Daar heers absolute stilte wanneer die leerders die saal binnestap.
Elkeen gedra hom/haar eerbiedig vir die saalgeleentheid.
1.3.AfkondigingsWanneer afkondigings in rye of oor die interkom gedoen word moet alle leerders stil wees en luister wat gesê word.
1.4. Besering en siekte gedurende skoolureIndien ‘n leerder gedurende skoolure beseer raak, of siek word, moet dit onmiddellik by die kantoor gerapporteer word.
So ‘n leerder mag slegs met die ouers se skriftelike toestemming by die skool gehaal word deur iemand anders as ouers.
1.5. KlaswisselingWanneer die klok lui vir ‘n volgende periode val die leerders onmiddellik onder die toesig en beheer van die leerkrag wat verantwoordelik is vir die nuwe periode. Gedurende klaswisseling beweeg die leerders flink in rye na die volgende klas.
Niemand mag tydens klaswisseling die kleedkamers besoek nie, behalwe in uitsonderlike gevalle.
Wag by die volgende klas totdat die opvoeder die klas toelaat om in die klas te mag gaan.
Klaswisseling vind altyd in stilte plaas sodat ander groepe nie gesteur word nie.
Tasse word in die regterhand gedra.
Stap altyd links, veral by trappe waar kinders maklik kan seerkry.
1.6. Ontvangsportaal
Geen leerders mag die ontvangsportaal as deurgang gebruik nie.Leerders beweeg slegs deur die ontvangsportaal as hulle die sekretaresse wil gaan spreek.
1.7. SkooltyeDie skooldag begin in die winter om 07:45 en sluit om 14:10.
In die somer begin ons om 07:15 en sluit om 13:40.
1.8. SkoolverlaatWanneer ‘n leerder weet dat hy/sy die skool gaan verlaat, moet so ‘n leerder se ouers betyds by die sekretaresse aansoek doen om ‘n oorplasingssertifikaat.
Alle skooleiendom moet terugbesorg word en alle uitstaande rekeninge by die skool moet vereffen word voordat ‘n oorplasingsertifikaat uitgereik sal word.
1.9. Terrein verlaat tydens skoolureNiemand mag sonder die hoof se toestemming die skoolterrein verlaat nie.
Wanneer ‘n leerder met verlof die skoolterrein verlaat, moet hy/sy eers aanmeld by die sekretaresse.
1.10. Voor skool soggensGeen leerder mag voor skool in die klas kom nie, behalwe die wat diens doen, of gereël het (maksimum 3 leerders) of as die opvoeder in die klaskamer is.
Geen leerders mag laatkom vir skool nie. Laatkommers meld by die kantoor aan.
Wanneer leerders by die skool aankom moet hulle onmiddellik hul tasse netjies in hul rye gaan neersit.
Nadat tasse neergesit is, moet leerders onmiddellik weer die stoepe en trappe verlaat en na die onderskeie speelterreine gaan.
Wanneer leerders soggens die terrein betree het, mag hulle nie weer sonder toestemming die terrein verlaat nie.
2. Akademie
2.1.AfwesigheidLeerders mag slegs weens siekte of om ‘n ander goeie rede van die skool afwesig wees.
Ouers moet skool in kennis stel van afwesigheid sodat reëlings i.v.m. werk getref kan word.‘n Leerder wat afwesig was, moet op die eerste dag wat hy weer die skool besoek, ‘n brief van sy ouers bring waarin ‘n rede vir sy afwesigheid aangedui word.
Die brief moet gedurende die adminperiode aan die betrokke leerkrag gegee word. Indien ‘n leerder langer as 2 dae afwesig is, moet ‘n doktersertifikaat voorgelê word.
Gedurende skoolure word dringende verlof in die volgende gevalle deur die hoof op ‘n spesiale vorm verleen: ernstige siekte dood of begrafnis besoek aan ‘n spesialis, ens.
Geen leerder mag ‘n ouer of iemand anders skakel om hom/haar gedurende skooltyd te kom haal alvorens die nodige toestemming vooraf van die kantoor verkry is nie.
In bogenoemde geval moet die ouers persoonlik die leerder by die skool kom haal. Leerders moet by die kantoor wag.Leerders wat afwesig is tydens ‘n toets of eksamen moet ‘n mediese sertifikaat inhandig, anders kry hy/sy nul vir die toets of eksamen.
Ongereelde skoolbesoek steur die leerder in sy vordering en lei tot laksheid, gebrek aan belangstelling en uiteindelik tot onkunde en onbevoegdheid.
Net soos elke volwasse persoon daarna behoort te strewe om sy werk goed te doen, so moet elke leerder skoolgaan as sy daaglikse werk beskou en dit goed doen.
2.2. Eet gedurende lesureGeen leerder mag gedurende lesure eet nie. Die opvoeder sal by so ‘n oortreding alle kos/lekkers/peuselgoed konfiskeer.
2.3. Gedrag in die klaskamerBinne die klaskamer moet elke leerder sy uiterste bes doen om orde te handhaaf en sy deel by te dra dat die werk so vinnig moontlik kan vlot.
Enige optrede wat die leeromgewing nadelig vir die leerder en sy mede leerders beinvloed kom neer op ernstige wangedrag en sal dienooreenkomstig hanteer en gedisiplineer word. – See 2.5
Leerders mag geen speelgoed soos bv. voëlrekke, klappers, waterpistole, troeteldiere, elektroniese speletjies, blaaspypies (“peashooters”), rekkies, ens. saambring skool toe of in hul besit hê nie.
Leerders moet in die klaskamer bly staan totdat hulle deur die opvoeder gesê word om te sit.
Boektasse mag nie op die tafels/lessenaars gesit word nie.
Leerders moet alle papiertjies, ens. wat om hulle banke gemors is, optel en in die snippermandjie gooi wanneer hul die klas verlaat.
Lessenaars of tafeltjies en stoeltjies moet in ordelike rye gelaat word.
Daar mag onder geen omstandighede op die meubels geskryf of gekrap word nie.
Geen leerders mag tydens lesure sonder verlof van die onderwyser in wie se klas hy/sy vir hierdie periode is, buite ‘n klaskamer wees nie.
Geen leerders mag sonder toestemming klasse verwissel of toilet toe gaan nie.
Daar mag nie sonder toestemming gedurende lestyd gesels word nie.
Wanneer die hoof, ‘n opvoeder of ‘n besoeker die klas binnekom tydens ‘n lesuur, moet alle leerders flink opstaan en bly staan totdat vir hulle gesê word dat hulle kan gaan sit.
Wanneer ‘n opvoeder met ‘n leerder gesels word daar verwag dat die leerder netjies sal opstaan, tensy anders gereël met die leerders.
Ter wille van die goeie orde in die klas moet ‘n leerder sy hand opsteek as hy met die leerkrag wil gesels en dan moet hy sy beurt afwag totdat hy toestemming kry om te praat.
2.4. HuiswerkHier kry die leerder die geleentheid om te leer om selfstandig te werk.
Dit is nie beperk tot skriftelike werk nie. Studeer- en leer om selfstandig te werk.
‘n Pligsgetroue leerder sal nooit kan beweer dat hy geen huiswerk het nie.
Werk wat in die klas gedoen is, moet by die huis oorgegaan word om seker te maak dat die leerder dit verstaan en ken.
Net die amptelike huiswerkboekie van Laerskool Robertson mag gebruik word.
Alle huiswerk moet in pen ingeskryf en deur die ouer geteken word in hierdie boekie by die datum wanneer dit gereed moet wees. (soos met ‘n gewone dagboek)
Huiswerk moet elke dag afgeskryf word – ook die wat in die klas voltooi word. Merk elke opdrag sistematies af wat tuis voltooi is, om te kontroleer of alle huiswerk gedoen is.
Huiswerkboeke moet daagliks deur een van die ouers geteken word.
2.5. Laatkom see 2.3
Leerders moet betyds by die skool wees.
Tydens saalbyeenkomste moet die laatkommers in elk geval die saal binnegaan en na saal by die kantoor aanmeld.
As ander leerders op ander dae reeds in hulle klasse is, moet die leerder eers by die skoolhoof of sekretaresse gaan aanmeld voordat hy/sy klas toe gaan.
2.6. Omsendbrieweboek en skeurstrokiesAlle leerders moet ‘n omsendbrieweboek hê waarin alle omsendbriewe geplak word.
Leerders moet toesien dat ouers by elke omsendbrief teken sodat die skool die volgende dag kan sien of die ouer die inligting ontvang het.
Alle skeurstrokies moet die volgende dag terug wees by die skool.
Skeurstrokies moet deur die ouer geteken wees.
Omsendbriewe word so ver moontlik ook per e-pos aan ouers versprei, maar die harde kopie wat die leerder ontvang bly die amptelike omsendbrief wat geteken moet word.
2.7. Rapporte/VerslaeDaar word aan die einde van elke kwartaal ‘n rapport/verslag aan die ouers gestuur.
Hierdie rapporte moet deur die ouers geteken en dadelik teruggestuur word op die eerste dag van die kwartaal. Werkboeke moet ook minstens een keer per kwartaal deur die ouers geteken word as bewys dat hulle kennis neem van hulle kind se vordering. Om te verseker dat dit gebeur sal daar normaalweg ‘n datum op die datumlys daarvoor wees.
2.8. SkoolwerkOns akademiese werk, wat insluit huiswerk, take, leerwerk vir toetse en eksamens, ens. kom altyd eerste.
Huiswerk moet pligsgetrou in huiswerkboeke afgeneem en netjies gedoen word.
Let altyd aandagtig op in die klasse en vra vrae indien werk nie goed begryp/verstaan word nie.
Indien daar in die klas hand- of skryfboeke uitgereik word moet dit so gou moontlik na uitreiking netjies en stewig met plastiek oorgetrek word.
Handboeke of skryfboeke mag nie bekrap of enigsins verniel word nie.
Los blaaie moet in plastieksakkies bewaar word.
Skriftelike werk moet getuig van gehalte en netheid.
Om boeke en modules netjies te versorg moet ‘n stewige skooltas (nie ‘n drasak of pap rugsak) te alle tye gebruik word.
Berei jou vroegtydig en deeglik voor vir toetse en eksamens.
2.9. Tydens toetse/eksamens:
– Sorg dat jou naam en graad op alle antwoordblaaie geskryf word.
– Sorg dat jy die vraestel deeglik deurlees en alle vrae beantwoord.
– Jy mag jou nooit skuldig maak aan enige vorm van oneerlikheid nie.
– Geen vorm van kommunikasie mag in die eksamenlokaal tussen leerders plaasvind nie en jy mag net besig wees met jou eie werk.
Leerders word nie toegelaat om tippex te gebruik of by die skool te hê nie.
2.10. SpeelgoedGeen speelgoed mag in die saal of klaskamer ingeneem word nie.
Balle mag net in ‘n lokaal ingebring word met die toestemming van die betrokke leerkrag.
Geen selfone, radios, CD-speler, ens. mag sonder toestemming na die skool gebring word nie. Die skool neem ook geen verantwoordelikheid vir sulke items wat wegraak nie.
3. SPORT EN KULTUUR
3.1. Buitemuurse aktiwiteite (Sport en Kultuur)
Massadeelname en betrokkenheid hetsy as deelnemer of as toeskouer is ons mikpunt. Ons poog om aan alle spelers die geleentheid te gee om deelname aan oefeninge te hê, maar om in ‘n wedstryd te speel moet gesien word as ‘n voorreg.
Stiptelike aanmelding vir oefeninge en byeenkomste/wedstryde is ‘n absolute vereiste.
Goeie sportmangees op die veld/baan, pawiljoen en langs die veld/baan is ons leuse. Negatiewe kommentaar oor ‘n skeidsregter of oor ‘n afrigter, as ‘n speler bv. nie ‘n span gehaal het nie, sal beskou word as swak sportmangees.
Ons wen en verloor soos ware sportmanne in nederigheid.
Waar van toepassing, moet die voorgeskrewe skoolsportdrag te alle tye volledig gedra word en leerders moet in drag en voorbeeld onberispelik wees.
Tydens sportbyeenkomste en daarna is dit elke leerder se plig om die terrein/sportvelde skoon te hou/maak.
Ons wens altyd ‘n wenner opreg geluk.
Ons bedank altyd ons teenstanders na ‘n wedstryd.
Wanneer ander skole ons besoek, maak ons vriende met die leerders en laat hulle tuis voel deur ons gasvryheid.
3.2. Busvervoer
Wanneer ons van busvervoer gebruik maak, moet die gedrag so wees dat die busbestuurder altyd graag weer die leerders sal wil vervoer.
Niemand klim in ‘n bus voordat daar deur die busbestuurder of verantwoordelike leerkrag daaroe toestemming gegee word nie.
Gedurende ‘n uitstappie tree leerders eers langs die bus aan nadat hulle die bus verlaat het.
Geen leerder mag die bus verlaat of die deur oopmaak voordat die voertuig behoorlik tot stilstand gebring word nie.
Geen leerder mag in ‘n bus enige iets eet of drink nie.
Geen leerder mag in ‘n bus rondbeweeg terwyl die bus in beweging is of tot stilstand gekom het nie.
3.3. SPORT
A. Deelname
Dit is elke leerder se plig om eerstens vir sy skool deel te neem en daarna vir buite-instansies. ‘n Rugby- of netbalspeler sal nie sonder toestemming van sy/haar afrigter toegelaat word om vir ‘n ander instansie te speel nie.
As ingeskrewe leerder moet die skool se aktiwiteite voorkeur kry bo privaataangeleenthede.
Dit is noodsaaklik dat elke leerder aan een of ander sportsoort sal deelneem.
B. Sportoefeninge
Leerders moet betyds wees vir sportoefeninge. Wanneer ‘n speler nie ‘n oefening kan bywoon nie, moet hy/sy persoonlik by die afrigter verskoning maak.
‘n Speler wat sonder verskoning van ‘n oefening af wegbly stel homself/haarself daaraan bloot om vir die daaropvolgende wedstryde uit die span gelaat te word.
Dit bly egter die besluit by die afrigter, wat leerders se omstandighede ken, en nie daaroor mag uitpraat nie.
Die korrekte sportdrag word ook by die sportoefeninge vereis.
4. Voorkoms en Kleredrag
Netheid is hier die wagwoord en ouers en leerders sal hulle moet berus by die skool se siening van wat netjies is volgens die skool se standaard.
4.1. Grimering Geen “lipgloss”, maskara oogomlyner, wangblos, onderlaag, medisinale room of enige ander grimering word toegelaat nie.
Hierdie reël geld by alle skooldrag.
4.2. Hare (Seuns)
Hare moet netjies geknip wees.
Direk om die ore moet dit skoon geknip wees. Dit mag nie die ore raak wanneer die hare regaf gekam word nie.
Die nek moet skoon geknip wees vir minstens 2cm bokant die kraag. Daar mag geen omkrulpunte wees nie.
Hare moet skuins op gesny wees – geen “wal” vorm nie. Hare moet geleidelik dikker word en moet die natuurlike kurwe van die kop volg.
Die voorhoof moet oop en skoon wees. Indien hare vorentoe gekam word oor die voorhoof, mag dit nie laer as 2cm bo die wenkbroue wees nie.
Hare mag nie uitermatig van kop af wegstaan nie. Geen vreemde (ultra-moderne) haarstyle word toegelaat nie.
Die hare voor die ore (kantbaard) mag nie laer as die boonste gaatjie in die oorskulp strek nie.
Die hare mag nêrens toiingrig of in slierte hang nie.
Hare mag nie gekleur of permanent gegolf word nie.
Die netheid van hare geld ook vir skool en sportfunksies.
Die skool behou die reg voor om te besluit of ‘n leerder se hare kort genoeg geknip is.4.3. Hare (dogters)Die hare mag nêrens toiingrig, punterig of in slierte hang nie en moet altyd netjies vertoon.
Hare mag nie gekleur of permanent gegolf word nie.
Hare mag nie uitermatig van kop af wegstaan nie.
Geen vreemde (ultra-moderne) haarstyle word toegelaat nie.
Die kuif mag nie aan die wenkbroue raak nie en moet weg van die gesig gedra word sodra dit aan die wenkbroue raak. Knippies mag blou of silwerkleurig wees.
Hare moet vasgemaak word met donkerblou linte/bolletjies/rekkies sodra dit lank genoeg is en oor die kraag hang.
Die netheid van hare geld ook vir skool en sportfunksies.
4.4. Juwele
Slegs polshorlosies en “medic-alert” kentekens word toegelaat. Geen ander ringe, armbande, halshangertjies, ens. word toegelaat nie.
Slegs dogters mag dun goue of silwer oorringetjies, “sleepers” of “studs” dra indien hulle gaatjies in die ore het.
Oorringetjies moet ‘n maksimum deursnee van 16 mm buitemaat hê en mag nie breër as 2mm wees nie.
Net een oorbel per oor en dan in die onderste deel van die oorlel word toegelaat.
4.5. Naels
Naels mag nie oor die vingerpunte steek nie.
Geen naellak mag gedra word nie.
Naels moet skoon en versorg wees.
4.6. Skooldrag
Ouers word versoek om slegs die voorgeskrewe skooldrag wat by die amptelike leweransiers beskikbaar is, aan te koop of anders die klere aan die skool voor te lê vir goedkeuring.
Almal moet daarna streef om eenvormigheid en skooltrots te bevorder.
Skooldrag moet altyd netjies en skoon wees.
Alle klere en persoonlike artikels moet gemerk wees met die leerder se naam.
Geen gekleurde T-hemde onder wit hemp nie.
4.7. Dogters
Somersdrag
Vlootblou romp (aanvaarbare lengte)Wit hemp:
kortmou Swart skoolskoene met kort wit sokkies (graad 4 – 6 mag kaalvoet skool toe kom in die somer)Skool sweetpakbaadjie of moulose oortrektrui (pull-over) Vlootblou V-nek skooltrui(indien nodig) onder skool sweetpakbaadjie.
4.8. Seuns somersdrag
Grys kortbroek of langbroek Wit hemp:
KortmouSwart skoolskoene met lang grys sokkies (graad 4 – 6 mag kaalvoet skool toe kom in die somer)
Skool sweetpakbaadjie of moulose oortrektrui(pull-over)
Vlootblou V-nek skooltrui (indien nodig) onder skool sweetpakbaadjie.
4.9. Dogters wintersdrag
Vlootblou romp (aanvaarbare lengte) of skool sweetpakbroekWit (das)hemp met knoop bo:
lang- of kortmou met das
Skool sweetpakbaadjie of moulose oortrektrui(pull-over)
Vlootblou V-nek skooltrui(indien nodig) onder skool sweetpakbaadjie Swart skoolskoene en lang swart kouse by rompKort wit sokkies saam met skool sweetpakbroek.
4.10. Seuns wintersdrag
Grys kortbroek of langbroek of skool sweetpakbroekWit (das)hemp met knoop bo: lang- of kortmou met dasSwart skoolskoene met lang grys sokkiesSkool sweetpakbaadjie of moulose oortrektrui(pull-over)Vlootblou V-nek skooltrui(indien nodig) onder skool sweetpakbaadjie
4.11. Sportdrag
4.11.1. Dogters sportdrag
Liggaamlike opvoeding en Atletiek: Moulose wit hempie met kraag met RLS en donkerblou quantex kortbroek met sakke.
Vir swem word ‘n volstuk swembroek voorgeskryf.
WedstrydeTennis: Moulose wit hempie met kraag met RLS en blou A-lyn romp met rek.
(Span speel in geborgde romp) Sokkies en skoeisel oorwegend wit.
Hokkie: Moulose wit hempie met kraag met RLS en blou A-lyn romp met rek.
Blou (Hoërskool) hokkiesokkiesNetbal: Moulose wit hempie met kraag met RLS en blou A-lyn romp met rek. Wit skoolsokkies
4.11.2. Seuns sportdrag
Liggaamlike opvoeding en Atletiek:
Wit gholfhemp met RLS Donkerblou quantex kortbroek met sakke
Wedstryd Tennis:
Wit gholfhemp met RLS Donkerblou Quantex kortbroek met sakke (Span speel in geborgde broekie) Sokkies(wit) en skoeisel oorwegend wit.
Hokkie: Wit gholfhemp met RLS Donkerblou quantex kortbroek met sakke Blou (Hoërskool) hokkiesokkies
Rugby:
Rugbytrui en donkerblou P.T. broekie
Krieket:
Wit gholfhemp met RLS Donkerblou quantex kortbroek met sakke
4.11.3. Kleredrag
na Wedstryde Spanne moet eenvormig geklee wees.
Leerlinge moet die skoolsweetpak dra.
Gedurende wedstryde sal leerders net toegelaat word om die amptelike skoolpet te dra.
Leerders wat as toeskouers sportdae of wedstryde bywoon moet in volle skooldrag geklee wees
4.11.4. TasseSlegs stewige tasse,verkieslik van seil of leer word toegelaat. Tasse moet duidelik gemerk wees.
Die tas moet stewig, met afskortings, en van standaardgrootte wees.
(Minimum afmetings 40 x 25cm)
Tasse moet voldoende ruimte bied sodat boeke, modules en ander skrifte soos benodig gerieflik ingepak kan word en ook voldoende beskerming ontvang.
Die tas moet ook netjies wees en mag nie afbreuk doen aan ‘n leerder se voorkoms nie.
Geengraffiti of plakkers op tasse word toegelaat nie.4.11.5. Algemene riglyneSkooldrag is verpligtend.
Naamkaartjies.
Leerders sal voorsien word van ‘n naamkaartjie en is self verantwoor-delik vir die vervanging daarvan wanneer hulle dit verloor of beskadig. Naamkaartjies wat ver-vang word kan by die kantoor bestel word teen die heersende koste.
Die voorgeskrewe skooldrag moet gedra word tydens:
– Amptelike skooltye
– Amptelike (formele) skoolfunksies na skoolure
– Sportgeleenthede, as toeskouer (tensy anders gereël deur die skoolbestuur)
– Tydens amptelike verteenwoordiging van die skool by ‘n openbare funksie (bv. Tydens kranslegging, Junior Stadraad, ens.)
– By kultuur
– En ander uitstappies sal leerders net toegelaat word om die skool te verteenwoordig as hulle in die volle skooluniform geklee is.
Alle leerders sal skoene dra opsulke geleenthede.
Die skooldrag by formele aandfunksies by die skool sal altyd die drag van die dag (winter ofsomer) wees behalwe as dit anders gereël word deur die skool.
Skooldrag moet altyd skoon en netjies wees.
Skoolskoene moet altyd skoon en gepoleer wees.
Ons groet almal elke dag vriendelik en opreg.
Ons strewe daarna om almal in die skool te leer ken.
Ons respekteer ons meerderes (onderwysers, ouers en seniors) deur goeie maniere toe tepas bv. te groet, deur oop te maak, te stop by ‘n deur dat volwassenes voorgaan, ens.
Ons praat nooit teë nie en voer opdragte stiptelik uit.
Ons streef daarna om ons taal suiwer te hou en ons gebruik nooit kru taal nie.
Ons maak ons nooit skuldig aan enige vorm van wangedrag nie.
Ons mag nie iemand anders se eiendom beskadig of neem nie.
Ons tree altyd binne- en buite die skoolterrein op as ware “ambassadeurs” van ons skool,m.a.w. ons drag en gedrag is altyd onverbeterlik en prysenswaardig.
5. Menseregte, Gesagsfigure en Besoekers
5.1. Gedrag van ons leerders teenoor onderwysers en ander volwassenes
Ons verwag van ons leerders om bedagsaam en vriendelik teenoor onderwysers op te tree en hulle behoorlik te groet
Ons verwag van ons leerders om gehoorsaam te wees en daaglikse instruksies uit te voer en hulle huiswerk na die beste van hulle vermoë uit te voer.
Dit word van leerders verwag om hulle altyd ordentlik te gedra en toe te sien dat dissipline in die skool gehandhaaf word.
Dit word van leerders verwag om ten alle tye lojaal teenoor die skool te wees.
Leerders moet sorg dat die skool, die onderwysers en hulle mede-leerders altyd met respek bejeën word.
Vals inligting wat aan ouers deurgegee word om straf te vermy word as ernstige wangedrag beskou.
5.2. Gedrag van ons leerders teenoor ons ander leerders
Met verloop van tyd kry ons almal die geleentheid om die senior leerders van die skool te word en van die juniors word verwag om die senior leerders die nodige respek en eerbied te betoon wat hulle waardig is.
Ons sien na ons seniors op om goeie orde, gees en tradisies van ons skool na te kom.
Van alle leerders word verwag om mekaar onderling te ondersteun en aan te moedig op verskillende terreine van die skoollewe.
Leerders moet vriendelik en beleefd teenoor mekaar wees.
Leerders moet verdraagsaam wees teenoor mekaar, nie onnodig kwaad word of van mekaar kwaad praat nie.
Leerders moet hulle uiterste bes doen in enige spanwerk hetsy sport of andersins, om nie sy maats of skool teleur te stel nie.
Leerders moet mekaar berispe as hulle verkeerd doen.
Leerders moet hulself altyd en oral so gedra dat die goeie naam van ons skool hoog gehou sal word.
Nuwe leerders word vriendelik ontvang en ons laat hulle gou tuis voel.
5.3. Ontgroening
Geen ontgroening mag op die skoolgrond plaasvind nie.
Geen leerder mag op die skoolterrein beledig of geinkrimmineer word nie.
5.4. Speletjies
Geen rowwe speletjies wat moontlik tot beserings of beskadiging van skoolklere kan lei mag op die terrein gespeel word nie.
Groter leerders mag nie onnodig in die speletjies van die kleiner leerders inmeng of hulle pla nie.
Geen speletjies wat mag lei tot die afknou van swakker/jonger kinders word toegelaat nie.
5.5. Spot van medeleerders
Geen bespotting van medeleerders word toegelaat nie en geen negatiewe byname mag aan enige leerder gegee word nie.
6. Uitstappies
6.1. Gedrag en optrede buite skoolure en buite die skoolterrein en opptrede in die OpenbaarJou optrede in die openbaar moet onberispelik wees, hetsy by ‘n skoolaktiwiteit, tuis of elders.
Jy word aan jou skooldrag geken en elkeen van ons is in skooldrag ‘n advertensie vir die skool en moet die skool se naam hoog hou.
Wees hoflik en vriendelik teenoor almal. Groet beleef. Wees nederig en op jou plek. Sorg dat daar net met lof van jou gedrag, optrede en kleredrag gepraat word.
Indien ‘n leerder hom nie in die openbaar kan gedra nie, is dit jou plig om hom dadelik te berispe en indien nodig, te rapporteer.
7. Gebruik van fisiese geriewe en skoolterrein
7.1. Aandeel in die opbou en instandhouding van die terrein
Net soos daar van elke leerder verwag word om trots te wees op sy persoonlike netheid, so moet hy ook trots wees op die netheid en ordentlikheid van sy omgewing.
So moet elke leerder trots wees op die netheid van ons skoolterrein, die geboue, sportveld, blomme en struike.
Dit is nie net die taak van die hoof en personeel nie, maar ook die taak van elke leerder om te help met die opbou en instandhouding van ons terrein. Enige optrede wat dus in stryd is met hierdie ideaal word as ‘n oortreding gesien.
7.2. BalspeleGeen balspele mag onderdak, onder afdakke, in gange van gebou, in klaskamers of op die teer- of sementoppervlaktes gespeel word nie.
Geen balspele mag naby mure plaasvind nie, omdat vuil balle gewoonlik kolle teen mure laat.
Die senior leerders mag net hardloopspeletjies of balspeletjies op die rugby B-veld speel.
7.3. Elektriese installasiesGeen leerders mag by skakelborde of elektriese installasies peuter nie.
Geen leerder mag met ligskakelaars peuter nie.
Geen leerder word toegelaat om elektriese apparaat sonder volwasse toesig te gebruik nie.
7.4. FietseGeen leerder mag op die skoolterrein met ‘n fiets ry nie. Voor die ingange na die skool moet die leerder afklim en sy fiets instoot tot by die fietsloods. Smiddae word die fiets weer gestoot tot by die hek en in die straat word daar eers weer op die fiets geklim.
Ook in die namiddae met sportoefeninge en saans met funksies geld hierdie reël en ook dan moet fietse in die fietsloods geplaas word.
Alle fietse moet met ‘n ketting gesluit word.
Fietse wat ongesluit in die fietsloods gelaat word, sal geskut word met ‘n afkoopboete van R10-00.
Niemand mag by die fietsloodse speel of langer daar vertoef as wat werklik nodig is nie. Niemand mag ook aan enige ander fiets as sy eie raak, daarop klim of daarmee ry nie.
Leerders wat fietsry word sterk aangemoedig om valhelms te gebruik.
7.5. Gedrag op die terreinLeerders moet hulle opvoeders of besoekers vriendelik groet wanneer hulle by hulle verbyloop.
Leerders moet nie laks wees in hul houding nie, teen pilare leun of met hande in die broeksakke staan nie.
Leerders respekteer mekaar en geen gemene of vuil spel word toegelaat nie.
7.6. Hardloop op stoepeGeen hardlopery op die stoepe en teeroppervlaktes en om draaie word toegelaat nie.
7.7. KleedkamersDie kleedkamers is ‘n advertensie van ons skool, daarom sal dit te alle tye skoon en netjies gehou word.
Niks mag in die kleedkamers ingedra word nie, veral nie kos nie.
Daar mag nie in die kleedkamers gespeel word nie.
Ter wille van hulle veiligheid mag leerders slegs in noodgevalle die kleedkamers besoek in klastye.
Slegs een leerder op ‘n keer uit dieselfde klas, mag die kleedkamers besoek tydens klastye en ‘n in- en uittekenregister moet in elke klas gebruik word.
7.8. Personeelkamer
Die gedeelte om die personeelkamer is stil gebiede. Geen leerder mag hier speel of lawaai veroorsaak nie. Ter wille van die konfidensialiteit van sensitiewe inligting in die lokaal mag geen leerder ooit sonder toesig in die personeelkamer wees nie.
7.9. Pouse
a) Mag geen leerder sonder toesig in die klaskamer wees nie.
b) Mag niemand in die fietsloods of enige ander verbode terrein wees nie.
c) Selfone mag nie tydens pouses gebruik word nie.
d) Geen rowwe speletjies mag gespeel word nie. Groter leerders mag nie onnodig in die speletjies van die kleineres inmeng of hulle pla nie.
e) Leerders van die verskillende grade mag net op die dele van die speelterrein wat aan hulle toegesê is speel.
f) Daar mag nie naby motors gespeel word nie.
g) Geen klippe, stokke of ander gevaarlike voorwerpe mag gegooi word nie.
h) Niemand mag sonder verlof van die hoof die terrein verlaat nie.
i) Mag nie met stokke of takke speel nie.
7.10. Skoolgebou-en-terrein
Niemand mag oor die heining van die skool klim nie.
Geen leerder mag in die personeelkamer en afrolkamer van die skool kom nie.
Niemand mag na sononder die skoolterrein betree nie.
Geen boom of plant word beskadig op die skoolterrein nie.
Geen klaskamerdeur word oopgeforseer nie.
Geen skoolbank word bekrap of enigsins beskadig nie.
Klasversierings word hoegenaamd nie aangeraak of beskadig nie.
Geen “geryery” op skoolstoele nie.
Geen leerder mag enige sleutels hanteer nie.
Elke leerder is self vir sy eiendom verantwoordelik.
Verlore artikels moet by die kantoor ingegee word.
Indien ‘n leerder iets verloor het, kan hy daarvoor navraag doen by die kantoor.
Leerders is te alle tye verantwoordelik vir die netheid en sindelikheid van die skool en die skoolterrein.
Geen papiere, kos of rommel word rondgestrooi nie. Daarvoor is orals vullisblikke beskikbaar.
By ons geld die reël: As ek ‘n papier sien lê, tel ek dit self op al het ek dit nie daar gegooi nie. Dit is ‘n oortreding om verby rommel/papiere te loop sonder om dit op te tel.
As ek as leerder ‘n persoon sien wat rommel rondgooi, spreek ek so ‘n persoon aan of meld dit aan.
7.11. TennisbaneLeerders mag slegs met seilskoene of tekkies op die tennisbane gaan.
Tennisbane word nie sonder toestemming gebruik nie.
7.12. Toegang tot skoolToegang tot die skool mag slegs deur die hekke geskied.
Geen leerders mag oor of deur enige heining of draad klim nie.
7.13. TrappeGeen leerders mag op enige trappe hardloop nie.
Geen hardlopery sal op die pawiljoen se trappe geduld word nie.
Wanneer leerders van trappe gebruik maak, moet hulle altyd links hou.
Trappe moet een-een gebruik word.
7.14. Vandalisme en kwaadwillige beskadigingGeen beskadiging of kwaadwillige beskadiging van privaat eiendom of skooleiendom word toegelaat nie.
Enige voorval moet dadelik by die hoof gerapporteer word.
Om kennis te dra van so ‘n voorval en stil te bly daaroor sal ook as ‘n oortreding beskou word.
8. Algemeen
Die volgende ernstige oortredings sal glad nie geduld word nie en nooit by die skool toegelaat word nie
Vuil – of vloektaal
Handtekens met lelike simboliese betekenisse
Rook op die skoolterrein
Die gebruik/besit van alkoholbevattende vloeistof of alkoholiese drank
Die besit/verkoop/gebruik/verspreiding/aanmoediging van enige dwelmmiddel of ‘n middel wat ‘n bedwelmende uitwerking het op die menslike liggaam.
Bakleiery/aanranding
Besit van pornografiese materiaal of pornografiese lektuur
Onsedelike teistering
Gebrek aan respek vir enige ander persoon
Diefstal
Bendevorming
Oneerlikheid of oneerlike optrede van enige aard
Satanisme
Massa-optrede deur leerders om die gesagstrukture uit te daag
Opsetlike of toevallige saakbeskadiging
Vernielsugtigheid
Lelike gesprekke en vuil grappe
Kwaadpraat van medeleerders
Rassistiese optredes
Onhoflike optredes
Afskryf van huiswerk
Slordige werk of voorkoms
Laks houding
Geen kougom word op die skoolterrein toegelaat nie en geen kougomkouery mag plaasvind terwyl die leerder in sy/haar skooldrag geklee is nie.Stokkiesdraaiery
9. Oortreding Kategorisering
9.1. KATEGORIE 1 OORTREDINGS – Gepaardgaande strawwe/dissplinere optrede?
9.1.1. Nie besig met werk (Briefie skrywery, rondloop, eet, ens.)
9.1.2. Boeke nie oorgetrek of skryfbenodigdhede ontbreek
9.1.3. Boeke/modules/moduleblaaie of L.O.-klere vergeet of verloor
9.1.4. Voorkomsprobleem (hemp hang uit, hare onnet, T-hemde, ens. wat onder skoolhemp gedra word en deurskyn, oormatige juwele)
9.1.5. Huiswerk/leerwerk/mondeling nie gedoen of by die huis vergeet.
9.1.6. Traagheid, laatkom by klas/skool of in rye.
9.1.7. Slordige werk, werkopdrag onvolledig ingehandig, afskryf van werk of onbevredigende uitvoering van pligte.
9.1.8. Rapport/toetse/skeurstrokies/omsendbrieweboek nie ingehandig of nie geteken nie.
9.1.9. Huiswerkboek nie geteken of verkeerde huiswerkboek gebruik
9.1.10. Swak gedrag: Trek ander se aandag af of skree uit in klas
9.1.11. Gesels/speel/steurnis in groepe/rye of gange, vertraag klaswisseling of sit op “vreemde” sitplek.
9.1.12. Kougom kou of besit.
9.1.13. Verbreking van klasreëls (Gebruik van tippex, ens.)
9.1.14. Speelgoed by skool.
9.1.15. Ry fiets op skoolterrein9.1.16. Hardloop op stoepe of gange
9.1.17. Hare, skooldrag en tas nie volgens voorskrifte
9.1.18. Rommelstrooi of loop verby rommel sonder om dit op te tel
9.1.19. Optrede in stryd met gedragskode.
9.2. KATEGORIE
2 – OORTREDINGS
9.2.1. Herhaling van 5 kategorie 1 oortredings (of 3 van dieselfde oortredings)
9.2.2. Afknou van maats: Fisies of geestelik (byname/spot/kwaadpraat)
9.2.3. Afwesig uit klas of tydens afspraak sonder toestemming
9.2.4. Bemors kleedkamers of terrein (Gooi bv. toiletpapier teen plafon/muur/in spoelbak)
9.2.5. Betree verbode terrein (Klim bv. op dakke of oor mure of heinings)
9.2.6. Buierigheid, ernstig swak gedrag of ongemanierde optrede (vloek medeleerders, spoeg, urineer op terrein)
9.2.7. Gevaarlike/rowwe of verbode speletjies
9.2.8. Respekteer nie privaateiendom of ander se privaatheid
9.2.9. Swak sportmanskap of lelike aanmerkings langs sportveld
9.2.10. Wegloop uit skool/klas sonder verlof
9.2.11. Oneerlikheid (handskrifte vervals, leuens, ens)
9.2.12. Ontwrig klasroetine of rustige werksatmosfeer ernstig
9.2.13. Onhoflikheid, minagting, teëpratery, nukkerigheid, disrespek, arrogansie, ongehoorsaamheid (teenoor onderwysers)
9.2.14. Skiet met of gooi voorwerpe rond in klas
9.2.15. Sportspan in steek gelaat (oefening of wedstryd mis)
9.2.16. Pligversuim, laksheid, traak-my-nie-agtige, argelose houding teenoor skoolwerk
9.2.17. Beskadig boeke/modules/skool- of privaat eiendom
9.2.18. Skryf of gebruik van vuil/vloektaal of obsene handgebare
9.2.19. Ongemagtigde verlaat of betreding van skoolgronde
9.2.20. Toepaslike reëls in stryd met gedragskode
9.3. KATEGORIE
3 OORTREDINGS
9.3.1. Herhaling van kategorie 1 en 2 oortredings
9.3.2. Bakleiery of aanranding van medeleerders
9.3.3. Benadeel skool se goeie naam
9.3.4. Bendevorming of terrorisering of dominering van medeleerders
9.3.5. Ernstige vandalisme en vernielsugtigheid t.o.v. privaat of skooleiendom
9.3.6. Besit onsedelike lektuur/material
9.3.7. Diefstal
9.3.8. Dieremishandeling
9.3.9. Lasterlike leuens of skinderpraatjies
9.3.10. Ernstige emosionele uitbarsting of aggressiewe gedrag
9.3.11. Ernstige ontwrigting van klasroetine
9.3.12. Onbehoorlike/onbeskofte/oneerlike/onsedelike gedrag in stryd met skool se waardes en etos
9.3.13. Gebruik van (of in besit wees van alkohol of enige vorm van dwelmmiddel
9.3.14. Oneerlikheid in toetse/eksamens
9.3.15. Satanisme
9.3.16. Rook op skoolterrein/in besit wees van sigarette
9.3.17. Stokkiesdraai
9.3.18. Swak gedrag in openbaar in skooldrag of tydens skoolfunksies
9.3.19. Uittarting van onderwyser of ondermyning van gesag
9.3.20. Vloektaal teenoor personeel of teenoor leerders in openbaar
9.3.21. Afstootlike taalgebruik, vuil briewe of geskrewe woorde
9.3.22. In besit van gevaarlike wapens of voorwerpe
9.3.23. Rassisme
9.3.24. Toepaslike reëls in stryd met gedragskode
10: Etiekkode
Ek verbind my plegtig tot die Grondwet van die Republiek van Suid-Afrika, en ek onderneem om die reg en die regstelsel te respekteer, te onderhou en te bevorder.
Ek verbind my daartoe om:
* hierdie gedragskode en al die reëls en regulasies van Laerskool Robertson getrou na te kom;
* hoë morele en etiese standaarde te handhaaf;
* daarna te streef dat my optrede altyd verantwoordelik en ter bevordering van die skool se goeie naam sal wees;
* my skoolwerk met ywer, pligsgetrouheid en toewyding te doen; en
* die nodige hoflikheid en respek teenoor alle personeel, medeleerders en besoekers te betoon.
* Ek verbind my verder tot die uitbouing en handhawing van die waardestelsel van Laerskool Robertson, te wete;+ Uitnemende dienslewering,+ Eerlikheid en opregtheid,+ Lojaliteit,+ Kwaliteit,+ Gemeenskapsbetrokkenheid.
* Ek onderwerp my aan enige dissiplinêre maatreël indien ek sou versuim om enige bepaling of maatreël in die skool se gedragskode na te kom.
VISIE:
om deur christelik gefundeerde opvoeding leerders te onderrig dat hulle as gebalanseerde mense die lewe positief sal aandurf.
MISSIE:
om ons leerders in hulle totaliteit- d.w.s. geestelik, intellektueel, emosioneel, sosiaal, fisies en kultureel op te voed sodat hulle verantwoordelik teenoor medemens en omgewing sal optree.
Hierdie strewe moet geskied in ’n veilige en stimulerende omgewing waar gesonde dissipline gehandhaaf word.
Ons streef daarna om op die voorpunt van vernuwing te bly en ’n trots by die leerders te kweek.
11: Prosedure
vir dissiplinêre optrede teen leerders
In geval van die oortreding van enige bepaling wat in die gedragskode vir leerders voorgeskryf word, dien die volgende dissiplinêre prosedure as ‘n riglyn.
Vir die toepassing van hierdie dissiplinêre prosedure word wangedrag in drie kategorieë verdeel.
Dit stem ooreen met die verskillende dissiplinêre stappe wat gedoen kan word en die verskillende prosedures wat gevolg kan word in die hantering van wangedrag.
Enige verwysing na die beheerliggaam in hierdie dissiplinêre prosedure sluit die dissiplinêrekomitee van die beheerliggaam(BDK) in.
11.1 Inleiding
11.1.1. Dis baie belangrik om in gedagte te hou dat die huis die basis vir dissipline en opvoeding is.
Hierdie dissiplinêre prosedure tree dus eers in werking wanneer die ouerhuis faal in hierdie primêre taak en dit dan tot nadeel van die onderwyssituasie in die skool lei.
11.1.2. Die uitgangspunt vir hierdie prosedure is dat probleme en oortredings gewoonlik eerste deur die onderwyser opgelos word aangesien hulle verantwoordelik is vir die klasdissipline.
11.1.3. Die beginsel van billikheid en regverdigheid is nie onderhandelbaar nie.
11.1.4. Kind moet by elke kategorie 2 en 3 oortreding teken.
11.1.5. Audi alteram partem beginsel moet nagekom word. Die kind moet dus altyd ‘n regverdige kans gegun word om sy kant van die saak te stel.
11.1.6. Hoe vroeër die ouer betrek word hoe beter.
11.1.7. Die prinsipaal word gebruik as appélfiguur by kategorie 1 en 2 oortredings.
11.1.8. Inisiatief vir ontwikkeling van positiewe motivering strategieë berus by onderwyser.
11.2 INTERNE DISSIPLINêRE KOMITEE(IDK) – Bestuur deur graadhoofdeKrediete mag net deur hierdie komitee of BDK afgetrek word.
Samestelling: Onderhoof (Voorsitter)
Graadhoofde Prinsipaal (Opsioneel: afhangende van die ernstigheid van die oortreding)
Minstens 3 persone vir ‘n kworum Leerders moet voor komitee verskyn wanneer hulle so versoek word.
11.3 BEHEERLIGGAAM DISSIPLINÊRE KOMITEE (BDK) – bestuur deur Beheerliggaam.
Skorsing of aanbevelings vir uitsetting mag net deur hierdie komitee gedoen word.
Samestelling: Minstens 3 persone bestaande uit hoofsaaklik Beheerliggaamlede en personeellede wat vir die betrokke sitting betrek word.
’n Ouerlid van die Beheerliggaam moet altyd as voorsitter optree
11.4 KATEGORIE
1 OORTREDINGS
Meestal kleiner klasoortredings.
Die oortreding word op ‘n kaart waar daar kolomme regoor elke oortreding is aangeteken deur die datum in blou in die kolom te skryf.
Verloor normaalweg nie krediete nie, behalwe as oortredings herhaaldelik plaasvind. Verjaar aan einde van kwartaal.
Wie hanteer dit normaalweg?
Klasonderwyser, vakonderwyser, afrigter, aktiwiteitsleier of onderwyser aan diens.
Moontlike sanksies(riglyne)
1. Mondelinge waarskuwing/berisping: Behoort plaas te vind in privaatgesprek met leerder.
2. Skriftelike waarskuwing
3. Berading en voorligting: Tree in opvoedkundige gesprek in ‘n poging om die probleem op te los.
4. Uitskryfwerk: Konstruktiewe take. Bring die leerder herhaaldelik in kontak met die leerinhoud van sy/haar vakke, verbetering van handskrif, briewe om omverskoning te vra.
5. Spesifieke take: In klaskamer – gegee deur en gedoen vir onderwyser (was van vloere, vensters, toilette, skuur van banke, ens.)
6. Uitstuur van leerder uit klaskamer: Die doel is om die steurnis te verwyder. Gewoonlik vir ‘n kort periode. Herhaalde oortredings kan lei tot langer periodes. NB. Daar moet ‘n opvolggesprek tussen onderwyser en kind wees.
7. Al hierdie oortredings moet in blou en swart aangeteken word op leerder se strafkaart. (Probeer ook ‘n aanduiding gee van die straf gegee).
8. Herhaalde oortredings word as ernstig beskou. Normaalweg word enige 5 kategorie 1 oortredings as kategorie 2 oortredings behandel. Die oortreding word dan op die strafkaart aangeteken waarby die leerder teken.
11.5 KATEGORIE
2 OORTREDINGS
Word in ‘n ernstige lig gesien. Verlies van krediete volg gewoonlik.
Wie hanteer dit normaalweg?Leerkrag / Graadhoof / Dissiplinêre Komitee (IDK)
Optrede1.
Alle kategorie 2 oortredings wat nie kulmineer uit kategorie 1 oortredings nie moet aan die Graadhoof gerapporteer word vir rekordhouding.
Beskrywende rekord van oortredings en straf moet in swart aangeteken word op die strafkaart.
2. Graadhoof het ook die reg om te straf bv. spesifieke take/gemeenskapsdiens sonder verlies van krediete as versagtende omstandighede aanvaar word.
3. Berading en voorligting – Tree in opvoedkundige gesprek met leerder as versagtende omstandighede aanvaar word.
4. Waarskuwing/berisping as versagtende omstandighede aanvaar word.
5. Mag besluit om ‘n verwysing en aanbeveling na die Dissiplinêre Komitee (wat mag besluit op detensie met verlies van krediete) te doen.
6. Opskorting van deelname aan skoolaktiwiteite, soos sport, kultuur en sosiale geleenthede
Moontlike sanksies deur Interne Dissiplinêre Komitee(Riglyne)
1. Detensie: Minder ernstige oortredings: 1 detensie sessie + verlies van 1 krediet
Ernstige oortredings:
2 detensie sessies + verlies van 2 krediete2 Ingedeel by werkersgroep Diens aan skool: Diens aan gemeenskap bv. afskuur van banke, optel van rommel, was van vensters/mure/vloer, tuinwerk ens.
3. Beskrywende rekord van oortredings en straf moet in rooi aangeteken word op die strafkaart.
4. Ouers kan in sekere gevalle waar die Interne Dissiplinêre Komitee (IDR) optree, in kennis gestel word.
5. Herhaalde kategorie 2 oortredings word outomaties kategorie 3 oortredings.
6. Indien die IDK dit goeddunk kan hy die saak na die BDK verwy
11.6 KATEGORIE
3 OORTREDINGS
Baie ernstige oortredings
Wie hanteer dit normaalweg?Direk verwys na prinsipaal / Interne Dissiplinêre Komitee(IDK) / Beheerliggaam Dissiplinêre Komitee(BDK)
Moontlike sanksies (Riglyne)
1. Hierdie oortredings word in groen (deur prinsipaal) op leerder se strafkaart sowel as sy/haar Edlab kaart geplaas en ouers word in kennis gestel.
2. Ernstige waarskuwing + 1 krediet3. Wegneem van leierskapposisies / ereklere / toekennings – ook potensiële toekennings + 1 krediet.
4. Ontneming van 1 krediet envoorregte soos Bywoning van skoolfunksies Deelname aan skoolaktiwiteite Geen getuigskrif
5. Detensie en verloor van krediete
6. Skorsing tot ‘n maksimum van 7 skooldae en 1 tot 2 krediete
7. Uitsetting(Indien die beheerliggaam besluit om die uitsetting van die leerder by die onderwyshoof aan te beveel kan die beheerliggaam in gevalle waar die leerder volgens die oordeel van die Beheerliggaam ’n gevaar inhou vir ander leerders, die oortreder vir ʼn redelike tydperk van tot veertien skooldae skors, hangende die Onderwyshoof se beslissing.)
11.7 KREDIETE STELSEL – RIGLYNE
Elke leerder kry 12 krediete as hy by die skool begin
Die verlies van krediete word aanbeveel deur die Graadhoof en gegee aan die voorsitter van die Interne Dissiplinêre Komitee tesame met die geskrewe bewys. Net die IDK of die BDK kan krediete wegvat. Geen enkele onderwyser het die reg om dit te doen nie. Ouers word skriftelik in kennis gestel deur die Interne Dissiplinêre Komitee oor die krediete verloor sowel as die redes vir die besluit.
Na verlies van 4 krediete:
– Onderhoud met ouers kan telefonies wees maar verkieslik van aangesig tot aangesig.
Na verlies van 6 krediete:
– Ouers word in kennis gestel namens die Prinsipaal en Beheerliggaam van die ernstigheid van die oortreding asook van die gevolge vir die kind.- Sekere voorregte word vir ‘n vasgestelde tyd ontneem.
Na verlies van 7 krediete:
– Verdere ontneming van voordele of verlening van bogenoemde ontnemingstydperk en die verlies van ‘n getuigskrif.
– Van hier af op Edlab
– rekord aangeteken
– Na verlies van 8
Krediete:
– Vanaf verlies van 8 krediete word Beheerliggaam pertinent betrek en skriftelike kennisgewings volgens wetlike voorskrifte aan ouers is noodsaaklik. Notules word gehou. Geskors vir 1 dag en skolier mag glad nie die skoolgrond betree nie. As die leerder ‘n toets of eksamenvraestel mis terwyl hy geskors is, sal hy die punte verbeur.
Die toets sal nie op ‘n later stadium geskryf kan word nie en die leerkragte is ook nie verantwoordelik vir merkwerk of die inhaal van verlore werk nie.
Ouers van geskorste leerders moet toesien dat leerder vir die tydperk by huis gehok word.
– Skorsing en uitsetting kan net deur die Beheerliggaam Dissiplinêre Komitee gedoen word.
– Na verlies van 9 Krediete:
– Geskors vir 3 dae. Voorwaardes soos by vorige.
Na verlies van 10 Krediete:
– Geskors vir 5 dae. Voorwaardes soos by vorige.
Na verlies van 11 Krediete:
– Geskors vir 2de fase van 5 dae. Voorwaardes soos by vorige.
Na verlies van 12 Krediete:
– Leerder word uit skool gesit.
‘n Leerder behou een helfte van die kredietverliese van een jaar vir die volgende jaar. Bv. As hy die jaar afsluit met 8 krediete begin hy die volgende jaar met 10 krediete. Die krediete verskyn op die leerder se Houdings en Waardes rapport. Indien geen krediete verloor word vir die hele skoolloopbaan behoort dit iewers op ‘n getuigskrif of rapport gemeld te word.
Indien ‘n leerder geen krediete in ‘n jaar verloor nie begin hy of sy die daaropvolgende jaar weer met 12 krediete al het hy/sy die vorige jaar nie met 12 krediete begin nie.
Die moontlikheid om verlore krediete terug te gee vir positiewe dade en volgehoue goeie gedrag sal ondersoek word.
BY BAIE ERNSTIGE WANDADE EN KRIMINELE OORTREDINGS WAAR DIE VEILIGHEID VAN LEERDERS OP PERSONEEL IN GEDRANG IS KAN DIE PRINSIPAAL IN OORLEG MET DIE BEHEERLIGGAAM VAN HIERDIE PROSEDURE AFWYK.
12. DIE VOLGENDE INLIGTING BEHOORT VERDERE INSAE TE GEE OOR OPTREDE IN DIE PRAKTYK:
Die toeken van inskrywings in die dissiplinêre leêr is die prerogatief van die opvoeder. Sodra die leerder 5 inskrywings behaal, word ’n ernstige waarskuwing gegee en verloor die leerder sy/haar spogleerderskap. Na die volgende 5 inskrywings word uitskryfwerk gegee.
Die volgende vyf oortredings word gestraf met ’n week se strafklas. Na die volgende inskrywings kry die leerder detensie na gelang van die oortredings, nl. een of twee ure.As daar by 25 inskrywings gekom word, word dit na die DK (interne dissiplinêre komitee van die skool) verwys.
Die ouers word deurgaans op hoogte gehou en hul word normaalweg genooi na die IDK. Met die voortgaan van oortredings sal die volgende stap wees om saam met hul ouers voor die dissiplinêre komitee van die beheerliggaam te verskyn.
Wanneer Kategorie 1-oortredings met herhaalde moedswilligheid en arrogansie gepaard gaan kan die proses versnel word word en vroeër na die IDK of selfs die BDK verwys wordKategorie 2 en 3 oortredings kan direk na die interne IDK of BDK verwys word.Detensie vind plaas op Dinsdae direk na skool vir die duur van die straf.
Die personeel doen op roterende basis diens.
Die IDK word normaalweg gedurende pouses of gedurende saalbyeenkomste gehou.’n Formele afspraak word met die ouers, BHL sowel as die interne komitee gemaak vir ’n BDK-verhoor.
Die doel van die verhore is om die leerder te help om sy/haar gedrag te verander en wenke aan die leerder te gee hoe soortgelyke oortredings voorkom kan word.
Notules word gehou van verhore en daar word verslag gedoen by die personeel- en beheerliggaamvergaderings.
12.1. Rekordering van gedrag
12.1.1 Stappe met invul van die dissiplinevorms:
– As ’n leerder ’n straf moet kry, moet die onderwyser die inskrywing op die leerder se vorm merk, die datum skryf en parafeer.
– As die leerder ’n totaal van 5 oortredings het, moet opgetree word soos reeds hierbo vermeld.
– Die registeronderwyser oorhandig aan die leerder ’n brief wat aandui wanneer die leerder ’n detensie of IDK of BDK besoek het.
– Die registeronderwyser stuur eers die brief na die kantoor om geteken te word. Daarna ontvang die leerder die brief om huis toe te neem om geteken te word.
– Die registeronderwyser sal na elke kwartaal se afsnydatum ’n dik swart vertikale lyn trek.
12.2. Dissiplinêre verhoor
12.2.1 Voorlopige ondersoek
Wanneer ʼn leerder na bewering of vermoedelik ʼn ernstige oortreding (kategorie 2 of 3) begaan het, kan die dissiplinêre komitee voorsitter ʼn ondersoekbeampte aanstel.
Laasgenoemde sal inligting insamel sodat die skoolhoof kan besluit of ʼn dissiplinêre verhoor nodig is.
Die BDK voorsitter tree op as aanklaer, maar mag sodanige pligte of bevoegdheid aan `n opvoeder deur hom aangewys, oordra.
12.2.2 Verhoor
12.2.2.1 Die aanklaer stel ʼn klagstaat op, en die ouers en leerder ontvang skriftelik kennis van die klag en die plek, datum en tyd van die verhoor. Hierdie reëlings word in oorleg met dieBDK getref.
12.2.2.2 Die kennisgewing moet genoeg inligting bevat oor die datum, plek en aard van diebeweerde oortreding.
12.2.2.3 Minstens vyf skooldae moet tussen die oorhandiging van die kennisgewing en dieverhoor verloop.
12.2.2.4 Die beheerliggaam stel die dissiplinêre komitee aan. Die voorsitter van die komiteemoet ʼn lid van die beheerliggaam wees.
Die dissiplinêre komitee sal die bevoegdheid hêom die dissiplinêre verhoor namens die beheerliggaam te behartig en af te handel, sovolledig asof dit deur die beheerliggaam self gedoen is, en sal geregtig wees om alles tedoen wat die beheerliggaam kragtens toepaslike wetgewing mag doen, wat insluit dieoplegging en afdwinging van enige strafmaatreël en die aanbeveling van uitsetting by die Onderwyshoof.
Hierdie oordrag van bevoegdheid belet egter nie die beheerliggaam om sodanige bevoegdhede self uit te oefen nie.
12.2.2.5 Die leerder moet deur sy/haar ouer(s) of voog of ʼn persoon wat deur die ouer aangewys word, bygestaan word. In geval van ernstige oortredings het die leerder die reg om aansoek te doen om deur ʼn regsverteenwoordiger of ander persoon wat deur die ouer van die leerder aangewys word, verteenwoordig te word.
Sodanige aansoek moet minstens twee skooldae voor die aanvang van die verhoor aan die voorsitter van die dissiplinêre komitee gerig word.
Geen ander persone behalwe bogenoemde mag die verhoor namens die beskuldige leerder bywoon nie.
12.2.2.6 Het sy `n leerder regsverteenwoordig is aldan nie, kan hy/sy die dissiplinêre prosedureverkort deur ʼn pleit-en-vonnis-ooreenkoms met die aanklaer te sluit. Sodanige ooreenkoms moet deur die dissiplinêre komitee bekragtig word alvorens dit afdwingbaar is.
12.2.2.7 Benewens minderjarige leerders se reg om deur middel van tussengangers te getuig,soos dit in artikel 8(7)–(9) van die Skolewet uiteengesit word, sal minderjarige leerders (het sy as beskuldigdes of as getuies) ook geregtig wees om gedurende dissiplinêre verrigtinge deur hul ouers of ʼn opvoeder van hul keuse bygestaan te word. ʼn Persoon wat ʼn leerder bystaan, sal egter nie geregtig wees om enige vrae namens die leerder te beantwoord nie.
12.2.2.8 Leerders wat by dissiplinêre verrigtinge betrokke is, sal ook geregtig wees op ondersteuning, advies en berading deur opvoeders wat vir daardie doel deur die skoolhoof of die beheerliggaam aangewys is, met dien verstande dat sodanige opvoeder nie die leerder by die dissiplinêre verhoor mag bystaan tensy die ouer van die leerder die opvoeder daartoe magtig nie.
12.2.2.9 Indien die leerder en/of sy/haar ouers of voog en/of verteenwoordiger ondanks behoorlike kennisgewing afwesig is, kan die verhoor in hul afwesigheid voortgaan.
12.2.2.10 Die verhoor moet billik en regverdig wees, en sal volgens die voorskrifte van die toe-paslike provinsiale wetgewing geskied. Die aanklaer en leerder (of die leerder se verteenwoordiger namens die leerder, indien van toepassing) moet die geleentheid gegun word om hul saak te stel, kan vrae aan getuies stel, kan getuies roep, en kan dokumente wat op die saak betrekking het, ondersoek of voorlê.
12.2.2.11 Die lede van die dissiplinêre komitee sal self ook geregtig wees om getuies te roep,bykomende getuies of getuienis aan te vra, vrae aan getuies te stel, of enige aspek verder te ondersoek of te laat ondersoek wat billikheid en regverdigheid kan bevorder.
12.2.2.12 Nadat die getuienis aangehoor is, neem die komitee ʼn besluit oor die leerder se skuld of onskuld. Vir doeleindes hiervan, of vir doeleindes van ʼn beslissing oor enige geskil wat ge-durende die verrigtinge ontstaan, sal die komitee geregtig wees om vir ʼn redelike tydperk te verdaag ten einde sy beslissing te oorweeg. Sodanige oorweging sal agter geslote deure geskied en slegs deur lede van die komitee bygewoon word.
12.2.2.13 Indien die leerder skuldig bevind word, sal die leerder en die aanklaer nóg ʼn geleentheid ontvang om getuienis aan te bied en/of vertoë te rig oor versagtende en verswarende omstandighede wat die komitee in ag moet neem ten einde ʼn gepaste straf op te lê. Ten einde ʼn gepaste straf te oorweeg, sal die komitee geregtig wees om weer vir ʼn redelike tydperk te verdaag. Sodanige oorweging sal ook agter geslote deure geskied en slegs deur lede van die komitee bygewoon word.
12.3 Uitspraak en strafmaatreël
12.3.1 In geval van ʼn skuldigbevinding moet die beslissing van die dissiplinêre komitee, wat die opgelegde sanksie insluit, binne hoogtens vyf skooldae skriftelik aan die leerder en sy/ haar ouers en die aanklaer oorgedra word.
12.3.2 Ondanks enige skuldigbevinding en strafmaatreël wat deur die beheerliggaam opgelêword, kan enige belanghebbende enige oortreding van die gedragskode wat op ʼn strafregtelike oortreding kan neerkom, vir ondersoek na die Suid-Afrikaanse Polisiediens verwys.
12.4. Interne appèl
12.4.1 ʼn Party wat ontevrede is met die uitslag van dissiplinêre verrigtinge voor die beheerliggaam se dissiplinêre komitee sal die reg hê om binne 24 uur nadat hy/sy die skriftelike ui-slag ontvang het, skriftelik by die voorsitter van die beheerliggaam teen die skuldigbevinding, die opgelegde strafmaatreël, of albei, te appelleer.
12.4.2 Die kennisgewing van appèl moet die gronde vir die appèl duidelik uiteensit.
12.4.3 Binne 24 uur ná ontvangs van die kennisgewing van appél moet die voorsitter van diebeheerliggaam ʼn appèlkomitee saamstel wat uit ʼn lid van die beheerliggaam as voorsitter, en minstens twee ander kundige persone bestaan. Die lede van die dissiplinêre komitee wat die saak aangehoor het, kan nie in die appèlkomitee ook dien nie.
12.4.4 Die voorsitter van die beheerliggaam moet die kennisgewing van appèl aan die voorsitter van die appèlkomitee en die ander party in die verrigtinge voor die dissiplinêre komitee oorhandig, en toesien dat die rekord van die dissiplinêre verrigtinge tot die appèlkomitee se beskikking gestel word.
12.4.5 Die ander party sal geregtig wees om binne 24 uur ná ontvangs van die kennisgewingvan appèl in reaksie daarop vertoë aan die voorsitter van die appèlkomitee te rig.
12.4.6 Die appèlkomitee sal by oorweging van die appèl beperk wees tot ʼn oorweging van dierekord van die verrigtinge voor die dissiplinêre komitee, die kennisgewing van appèl, enenige vertoë wat die ander party voorlê.
12.4.7 Enige party wat verdere getuienis wat nié deel uitmaak van die rekord van die verrigtinge voor die dissiplinêre komitee nie, vir oorweging aan die appèlkomitee wil voorlê, moet skriftelik om toestemming by die voorsitter van die appèlkomitee aansoek doen.
In geval van die appellant moet sodanige aansoek in die kennisgewing van appèl vervat wees, en in geval van die ander party moet dit binne 24 uur ná oorhandiging van die kennisgewing van appèl geskied.
12.4.8 Die aansoek om nuwe getuienis voor te lê moet ʼn volledige verduideliking bevat waarom die getuienis nie gedurende die dissiplinêre verrigtinge beskikbaar was of aangebied is nie, moet die aard van die getuienis uiteensit, en moet die tersaaklikheid van die getuienis vir die oorweging van die appèl uiteensit.
12.4.9 Die appèlkomitee moet binne sewe skooldae ná ontvangs van die kennisgewing vanappèl sy besluit skriftelik aan die partye bekend maak.
12.4.10 Enige strafmaatreël wat deur die dissiplinêre komitee opgelê is, word opgeskorthangende die beslissing van die appèlkomitee.
12.4.11 Met die oorweging van die appèl kan die appèlkomitee:
a) die beslissing van die dissiplinêre komitee oor die skuldig
– of onskuldigbevinding en/of strafmaatreël ter syde stel of handhaaf;
b) ʼn alternatiewe strafmaatreël oplê (wat ʼn swaarder straf insluit); en
c) enige ander beslissing gee wat die appèlkomitee in die omstandighede as billik of regverdig ag.
12.5. Notules
Die beheerliggaam moet behoorlik van die dissiplinêre verrigtinge rekord hou. Vir hierdie doel kan die beheerliggaam ʼn persoon aanwys om die verrigtinge te notuleer of elektronies op te neem. Sodanige persoon sal nie deel uitmaak van die komitee nie.
12.6 Alle kennisgewings sal op geskied op spesifieke kennisgewingsdokumente wat aangepas sal word soos departementele vereistes verander.
Skoolfonds
BESONDERHEDE VAN VERANTWOORDELIKE OUERS / VOOGDE
Ek is bewus van die geleentheid om aansoek te doen vir volle/gedeeltelike vrystelling van skoolgeld.
BELANGRIKE INLIGTING:
- Alle skoolgelde moet op datum wees voordat u kind ‘n kamp, toer of uitstappie mag bywoon.
- Indien u aansoek doen om vrystelling is u steeds verantwoordelik vir die betaling van die volle maandelikse skoolfondsbedrag tot en met vrystelling goedgekeur is.
Die Beheerliggaam behou die reg voor om agterstallige rekeinge aan ‘n derde party te oorhandig vir invordering. Alle kostes en rente vootspruitend uit dié aksie sal wees vir die rekekning van die person verantwoordelik vir die betaling van die skoolgeld.
Bankbesonderhede: Laerskoolfonds Robertson, ABSA bank, Tjekrekening, Nommer: 1200490602
Verwysing: Die leerder se naam en van asook u rekeningnommer wat op u skoolfondsrekening verskyn of verkrygbaar by die finansiële beampte.
Ek/Ons aanvaar verantwoordelikheid vir die betaling van die skoolfooie op die wyse soos hierbo aangedui.
Die Kleremark is die trotse verskaffers van ons skoolklere. Die volgende items is daar beskikbaar:
-Robbie hero hempie
-Seuns sporthemp
-Meisies sporthemp
-Sport kortbroek
-Pet
-Peak
-Sportsokkies
-Sweetpaktop(dun en fleece lined)
-Sweetpakbroek
-Skoolromp
-Grys kortbroek
-Grys langbroek
-Wit kortmou hemp (Dubbel doel)
-Skooldas(aanknip of knooptipe)
-Navy trui of pull-over
-Swart skool kouse
-Grys sokkies(lank en kort)
-Wit sokkies
-Skooltasse
-Skoolskoene
Skakel hulle gerus vir meer inligting en om die pryse van die items uit te vind.
Kleremark: 023 626 4431
KONTAK INFORMASIE
Adres
Dirkie Uysstraat, Robertson
PO box 294, Robertson, 6705
Kontak Ons
Kontakure
Kwartaal 1 en 4: 07:00 - 14:10
Kwartaal 2 en 3: 07:30 - 14:40
Telefoon: 023 626 3060
Epos
RLCS
Dirkie Uysstraat, Robertson
Telephone: 023 626 3060
Email: robertson.prim@wcgschools.gov.za